ÜZLETFILOZÓFIÁNK
Kedves Látogatónk!
Talán véletlenül tévedt ide hozzánk, talán tudatosan érkezett valahonnan a virtuális térből, de ha megnyitotta ezt a menüpontot, mert kíváncsi volt, hogy miről is szól, akkor talán egyet fog érteni az alábbi rövid „eszmefuttatással”.
Szinte hihetetlen, hogy csupán az utóbbi tíz-húsz év alatt is mennyit romlott, mennyire devalválódott mindennapi nyelvhasználatunk. A média csaknem minden ága: a nyomtatott sajtó, a televíziós csatornák szöveges műsorai, a reklám- és marketingipar, de főleg az internet folyamatosan zúdítja ránk az írott anyagokat, ám azok nyelvi színvonala nagyon sokszor siralmasan alacsony. Mintha a fél ország elfelejtett volna magyarul. Gyér szókincs, igénytelen megfogalmazás, sztereotip szófordulatok, bődületes közhelyek, téves, hibás vagy helytelen szóhasználat és (a modern számítógépek helyesírási ellenőrző programjának dacára) botrányos „helyesírás” jellemez nagyon sok írást, melyeket még irománynak is csak nagy jóindulattal lehetne nevezni.
Lassan abba a helyzetbe kerül a magyar nyelv is, mint a magyar futball. Mindenki azt hiszi, hogy ért hozzá, hogy uralja, birtokolja: hogy TUD magyarul. Sajnos, ez nem igaz. Nem minden magyar nyelvhasználó tud JÓL magyarul. Tessék kinyitni egy-két hetilapot, elolvasni az újságban vagy itt az interneten néhány apróhirdetést, átfutni a postaládából kihulló szórólapokat, urambocsá’ elidőzni egy-egy – külsőre professzionális – honlapon! Ha elég figyelmes és éles szemmel tesszük mindezt, elszomorító tapasztalatokat fogunk szerezni…
Ahhoz, hogy tökéletesen a birtokában legyünk saját anyanyelvünknek, azt nemcsak gyötörni, használni és kihasználni, de szeretni, óvni, ápolni, művelni is kell. KELLENE – tesszük hozzá gyorsan. (Szerencsére azért még ma is sokan vannak, akik valóban tökéletesen beszélnek és írnak anyanyelvükön, de hétköznap, rohanó mindennapjainkban, sajnos, nem velük találkozunk gyakrabban.)
NEM fordulhatna elő, hogy míg külsőnkre és külsőségeinkre: otthonunkra, környezetünkre, ruhánkra, frizuránkra, autónkra, étrendünkre stb. oly kényesek és igényesek vagyunk, addig arra, ami legbelsőbb lényegünket közvetíti a többi ember felé, vagyis a nyelvünkre, stílusunkra gyakran ügyet sem vetünk!
„Szólj, s ki vagy, elmondom…” – írja Kazinczy. Ez bizony így van. S talán ismerősen cseng Önnek Buffon mondása is: „A stílus: maga az ember.” Ehhez sem férhet kétség. Ugye, Ön is találkozott már olyannal, akire ráillett a szúrós megjegyzés: „Szép, szép, csak a száját ki ne nyissa!”?
Ha a fentiekkel csak egy kicsit is egyetért, kedves Látogatónk, akkor már pontosan érti az ÍRÓPULT üzleti elveit, fennköltebben: üzletfilozófiáját is.
A mindennapi nyelvhasználatot illetően önkritikus és a tartalom mellett a formára is igényes embereknek hoztuk létre vállalkozásunkat, melyet nemcsak egyfajta szellemi szolgáltató cégnek, hanem izgalmas nyelvi műhelynek is szánunk azoknak a partnereinknek és megrendelőinknek, akik elfogadják a „jót s jól” elvét.
Az üzleti életben hasznos, fontos szerepet betöltő e-asszisztensekhez, virtuális titkárságokhoz képest tehát mi valami mást tűztünk ki fő célul: magasabb nyelvi színvonalat az üzleti és a magánélet írásos és szóbeli megnyilvánulásaiban: levelekben, hozzászólásokban, hirdetésekben, magán és céges honlapokon, szórólapokon, bannereken, reklámtáblákon – ahol csak lehet. Ennek megfelelően alakítottuk ki kilenc szolgáltatás- és tíz termékcsoportunkat.
Szlogenünk ezért nem csupán az ismert mondásra (=az adott szó kötelez) hajazó szójáték, hanem egész üzletfilozófiánk lényege: ÍRÓPULT. AZ ÍROTT SZÓ KÖTELEZ.
ÍRÓPULT. AZ ÍROTT SZÓ KÖTELEZ.
Írópult Alkotóműhely 2006-2017 All rights reserved
Designed by Írópult All rights reserved
Hosted & powered by G-Portál. Style: + newest